•  Tractare de urgență disponibilă 24/7

  •  Sună acum pentru ajutor rapid!

  •  Blocat pe drum? Oferim tractare și asistență rutieră rapidă, la cel mai mic preț!

  •  Urgente Auto

  •  Ai nevoie de tractare în Cluj? Contactează-ne. Noi suntem deja pe drum!

Serviciul Non-Stop de

Tractare Auto

Cluj-Napoca

Blog Auto
Dacia Bigster a sosit, într-un final!

Dacia Bigster a sosit, într-un final!

Noua Bigster a fost dezvăluită pe 10 octombrie 2024 la Salonul Auto de la Paris.

David Castillo
10/25/2024
October 25, 2024

După o lungă așteptare, versiunea de producție a Daciei Bigster a ajuns în sfârșit. Modelul a fost prezentat pentru prima dată ca mașină concept în 2021, impresionând presa și publicul larg.

Noul model de la Dacia este bazat pe platforma populară CMF-B și este cu 23 cm mai lung decât sora sa mai mică, Noul Duster, permițând producătorului auto român să introducă un SUV în segmentul european C-SUV pentru prima dată. Conform lui David Durand, șeful de design Dacia, „Bigster este noul vehicul emblematic al mărcii”.

Dacia face o mișcare curajoasă lansând un vehicul care va concura cu rivali puternici precum Volkswagen Tiguan, Ford Kuga și Kia Sportage, printre alții. Însă Bigster este bine pregătit pentru provocare, iar directorii mărcii locale se așteaptă să revoluționeze segmentul C-SUV din Europa cu acest nou jucător, oferind un produs bine echipat la un preț foarte competitiv.

Exteriorul Bigster

La prima vedere, Bigster arată ca o versiune supradimensionată a Noului Duster, dar este important de menționat că ambele vehicule împărtășesc limbajul de design actual al Dacia.

Noul Bigster are un aspect robust și agresiv, cu arcuri de roată mari, extensii de apărători și detalii negre mate. În centrul grilei frontale largi cu finisaj negru lucios, un set de lumini LED formează o bandă ce se aliniază perfect cu farurile. Combinația de materiale mate și lucioase, alături de finisajele de înaltă calitate, fac din Bigster un competitor de luat în seamă în segmentul C-SUV. Mânerele ușilor din spate sunt ascunse în stâlpul C pentru un aspect mai sportiv.

Interiorul Bigster

Interiorul seamănă și el cu cel al Duster-ului (panoul de instrumente este același în unele versiuni), dar designul general este mai sofisticat. Doar versiunea de bază vine cu un panou de instrumente tradițional, în timp ce versiunile superioare sunt dotate cu display-uri digitale de 7” sau 10”. Toate versiunile sunt echipate cu un sistem de infotainment cu ecran tactil de 10,1” ca dotare standard.

Deși interiorul are mai multe piese din plastic decât alte vehicule din același segment, detalii precum controalele pentru HVAC, finisajele consolei centrale, panourile ușilor și volanul, împreună cu sigla Dacia de pe tetierele frontale, cresc percepția generală a calității.

Când a fost lansat prototipul Bigster, toată lumea se aștepta la un vehicul cu 3 rânduri sau 7 locuri. Cu toate acestea, Dacia a ales să profite de ampatamentul extins pentru a face interiorul mai spațios și mai confortabil și pentru a oferi mai mult spațiu pentru bagaje. Portbagajul Bigster are o capacitate de 667 de litri, cel mai mare volum de portbagaj din clasa sa.

Siguranță și Confort Bigster

În ceea ce privește siguranța, platforma CMF oferă o bază bună pentru integrarea echipamentelor de siguranță care îndeplinesc standardele europene exigente. Este o plăcere să vezi vehicule în care siguranța nu este tratată ca o opțiune, iar Bigster este unul dintre acestea. Toate versiunile sunt echipate cu 6 airbaguri, ISOFIX, ESC (Control Electronic al Stabilității), frânare de urgență, recunoașterea semnelor de circulație, asistență pentru menținerea benzii de circulație și un sistem de apel de urgență e-call, printre altele.

Versiunile de top sunt dotate cu o consolă centrală cu cotieră care include un compartiment răcit de 8,6 litri și un încărcător inductiv pentru telefon. Dacia mai anunță că SUV-ul va avea un sistem HVAC cu două zone, scaune față și hayon electric, și un acoperiș panoramic; însă nu a fost încă specificat dacă aceste accesorii vor fi standard sau vor varia în funcție de versiune.

Este confirmat că, în funcție de versiune, noul Bigster va avea jante de aliaj de 17” sau 18”, iar jante de 19” vor fi disponibile pe cea mai înaltă versiune.

Motorizare

Opțiunile de motorizare cunoscute sunt următoarele:

Denumire Mărime Putere Voltaj Cutie viteze Transmisie
DenumireTCe 140 Mărime1.2 L Putere140 CP Voltaj48 V Cutie viteze6-Viteze Manuală Transmisie4x2
DenumireECOG 140* Mărime1.2 L Putere140 CP Voltaj48 V Cutie viteze6-Viteze Manuală Transmisie4x2
DenumireTCe 130 Mărime1.2 L Putere130 CP Voltaj48 V Cutie viteze6-Viteze Manuală Transmisie4x4
DenumireHybrid 155 Mărime1.8 L Putere107 CP Voltaj230 V Cutie vitezeElectric-Automatic Transmisie4x4

*Motorul ECOG 140 este similar cu TCe 140, dar folosește un sistem de combustibil dublu care combină benzină și GPL, reducând drastic consumul de combustibil.

Concluzii

Dacia Bigster promite să fie o alegere excelentă în segmentul competitiv C-SUV. Designul, echipamentul și caracteristicile atractive fac din acest model o mașină foarte interesantă, mai ales dacă prețul de vânzare va fi la fel de atractiv cum se așteaptă. Modelul va începe să fie văzut pe străzi anul următor. Pe site-ul Dacia România, poți afla mai multe despre acest model, să te înscrii pentru a primi mai multe informații și să te înregistrezi pe lista de așteptare pentru a deveni unul dintre primii fericiți posesori ai acestui vehicul minunat.

David Castillo
Jurnalist
David Castillo este un expert în industria auto, jurnalist și scriitor, cu peste 20 de ani de experiență. Cariera sa a început de la o vârstă fragedă, specializându-se în electronică auto, sisteme independente de management al combustibilului și tuning de motoare.

Publicație susținută de
Serviciul de Tractare Auto Cluj

decorative tow truck illustration