Noul Volkswagen Tayron
Noul Tayron este mai mare, dar mai rafinat decât predecesorul său și, deși Volkswagen l-a prezentat ca pe un design conceput pentru piața europeană, este evident că are ca scop creșterea vânzărilor în America de Nord.
Volkswagen a folosit denumirea Tayron pentru a comercializa modelul Tiguan Allspace pe piața din China. Pe 9 octombrie a acestui an, producătorul german a anunțat lansarea celui mai nou SUV al său, Tayron, ca înlocuitor global pentru Tiguan Allspace, care va fi comercializat în China sub numele de Tayron MKII.
Tayron a fost lansat ca model pentru 2025, însă marca a anunțat că o pre-vânzare, disponibilă în unele țări, ar începe a doua zi după prezentarea modelului. În România, Volkswagen a început să promoveze modelul, însă data de pre-vânzare nu a fost anunțată și este așteptată în curând.
Exterior și Design
Noul Tayron este cu aproape 22 cm mai lung decât predecesorul său, iar ampatamentul a fost extins cu 11 cm. Partea frontală rotunjită amintește de modelul ID.4, în ton cu noul limbaj de design al mărcii, dar liniile sunt mai îndrăznețe și agresive. Totuși, comparat cu Tiguan Allspace, diferențele sunt destul de subtile. Grila frontală este subțire, iar farurile sunt conectate printr-o bară LED iluminată. Sigla frontală este iluminată în toate versiunile, iar bara de protecție din față prezintă o priză masivă de aer. În funcție de versiune, această priză de aer devine simplă, luxoasă (negru cu finisaje cromate) sau agresivă, în negru mat cu un model hexagonal în cazul R-Line.
Din lateral, crossover-ul arată mai rotunjit decât Allspace, cu un aer de Touareg. Linia taliei se ridică de la secțiunea din față spre spate, iar aripile negre adaugă un plus de îndrăzneală ansamblului.
Spatele prezintă, de asemenea, o bară LED complet iluminată în roșu cu un logo 3D, înconjurată de un acrilic negru-translucid și un difuzor spate care, asemenea prizelor frontale, variază în funcție de nivelul de echipare.
În funcție de model, Tayron este echipat cu jante de la 17 până la 19 inch, iar jante speciale de 20” pot fi comandate ca opționale.
Echipare, Interior și Confort
La interior, noul Tayron este, de asemenea, destul de similar cu Tiguan Allspace. Diferența majoră constă în nivelul tehnologic al instrumentarului de bord, care este acum un afișaj LED complet de 10,25” și un ecran central de 12,9” sau 15” cu un sistem multimedia impresionant și funcții precum integrarea AI, iluminare ambientală, sistem HVAC tri-zonă, 9 airbaguri, frânare automată de urgență (AEB), asistență la schimbarea benzii și alte funcționalități avansate.
Spre deosebire de Tiguan Allspace, care era disponibil doar în varianta cu 7 locuri, Tayron este oferit în versiuni cu 5 și 7 locuri. Datorită ampatamentului mai lung, pasagerii din spate se pot bucura de mai mult spațiu pentru picioare, iar spațiul de încărcare a fost mărit la 345 de litri (când sunt utilizate 3 rânduri de scaune) și 850 de litri (cu două rânduri de scaune).
Motor și Transmisie
Noul Tayron oferă mai multe opțiuni de motorizare:
- Motor pe benzină mild-hybrid 48V 1.5 TSI EVO cu 150 CP
- Motor turbodiesel 2.0 TDI cu 150 CP
- Motor turbodiesel 2.0 TDI cu 193 CP
- PHEV 1.5 TSI cu 204 CP
- PHEV 1.5 TSI cu 272 CP
Toate motoarele vor fi asociate cu cutia de viteze DSG ultra-fiabilă DQ200 cu 7 trepte, testată extensiv pe Tiguan MKIII și alte vehicule din grupul VAG, precum VW Golf.
Cuvânt de încheiere
Cu un preț de pornire de aproximativ 45.000 €, o calitate excelentă a construcției, materiale de top și o listă nesfârșită de opționale, noul Tayron este un produs superb la jumătate din prețul unui Touareg. Apreciat de presa de specialitate și de fanii mărcii și cu o dimensiune perfectă pentru piața nord-americană, Tayron pare să fie următorul hit de vânzări Volkswagen.