Tesla CyberCab: O inovație? sau nimic nou.
Noul Tesla CyberCab arată ca o combinație între un nou Model 3 și Cybertruck.
Au trecut mai puțin de 30 de zile de la introducerea de către Tesla a noului lor prototip de taxi autonom: CyberCab. De peste un deceniu, Elon Musk, CEO-ul Tesla, a anunțat publicului și presei lansarea iminentă a unei mașini complet autonome și a unei rețele de taxiuri fără șofer. Va reuși CyberCab să îndeplinească promisiunea lui Musk sau va ajunge pe lista lungă de încercări eșuate ale Tesla de a crea un vehicul sigur și fiabil operat independent?
Prezentare Generală Tesla CyberCab
Noul Tesla CyberCab arată ca o combinație între un nou Model 3 și Cybertruck. Mașina are două locuri, cu mult spațiu pentru pasageri și bagaje. Exteriorul este plin de detalii futuriste, cum ar fi ușile automate de tip gullwing, în stilul BMW i8 sau McLaren MP-1, iluminatul complet LED și roți masive de 21” cu capace aero pentru a reduce rezistența la aer și a extinde durata de viață a bateriei.
Interiorul este minimalist, iar primul lucru care atrage atenția este absența unui volan, a pedalelor și a unui schimbător de viteze. Precum restul modelelor Tesla, există un ecran mare în centrul bordului. Este de menționat că acest vehicul nu are un port USB de încărcare sau orice fel de conectivitate. Când presa a întrebat despre lipsa acestor accesorii, compania a răspuns că vehiculul a fost conceput pentru călătorii scurte, deci nu sunt necesare porturi de încărcare.
Tesla încă nu a dezvăluit specificațiile vehiculului, cum ar fi dimensiunile, caracteristicile tehnice și alte detalii. Cu toate acestea, au fost nerăbdători să promoveze faptul că vehiculul va utiliza un sistem de încărcare wireless, o inovație deosebită pe piața EV, mult așteptată de fanii mărcii. Un alt anunț important este că Tesla estimează începerea producției pentru CyberCab în 2026 și accelerarea acesteia în 2027, cu un preț de vânzare de sub 30.000 USD.
Provocările CyberCab
Deși noul CyberCab pare promițător, sunt multe provocări de depășit. Tesla a cheltuit milioane pentru îmbunătățirea tehnologiei Autopilot în ultimul deceniu, dar are experiență limitată pe piața competitivă a taxiurilor autonome. Pe de altă parte, companii precum Waymo (deținută de Alphabet, compania-mamă a Google), Pony.ai, cu un sprijin puternic din partea Toyota, Cruise de la General Motors și jucători importanți din China, precum Baidu, dezvoltă, testează și operează taxiuri autonome pe străzi de ani de zile.
O altă îngrijorare majoră este siguranța și certificările rutiere. Spre deosebire de principalii săi rivali, care folosesc mai mulți senzori, radare, camere și circuite redundante pentru a ajuta “șoferul artificial” să opereze vehiculele, Tesla se bazează doar pe camere și hardware puternic care rulează o inteligență artificială sofisticată. Această abordare permite ca CyberCab să arate ca un vehicul standard, fără excrescențe, bulbi sau senzori externi. Cu toate acestea, ceea ce pare a fi o caracteristică grozavă, lasă loc de îndoieli în privința siguranței vehiculului. Compania a promis să rezolve toate problemele și să pregătească mașinile pentru omologare înainte de începerea vânzărilor. Întrebarea este: vor reuși să livreze?
Concluzii
Testarea oficială a CyberCab va începe în California anul viitor. Pe măsură ce vânzările de vehicule electrice din SUA încetinesc, Tesla trebuie să pătrundă pe piața dificilă din China și să-și extindă operațiunile în Europa. Sunt încă multe variabile necunoscute de luat în considerare pentru a determina soarta acestui concept. Ceea ce știm este că CyberCab este declarația Teslei privind viitorul companiei și viziunea sa actuală asupra industriei auto. Va fi interesant de văzut cum reușesc inginerii Tesla să rezolve problema conducerii autonome folosind această abordare. Deocamdată, este timpul să lăsăm piața și consumatorii să-și formeze concluziile și să vedem dacă CyberCab va ajunge pe linia de producție sau va sfârși ca multe alte vise romantice care nu ajung să vadă lumina zilei.