•  Tractare de urgență disponibilă 24/7

  •  Sună acum pentru ajutor rapid!

  •  Blocat pe drum? Oferim tractare și asistență rutieră rapidă, la cel mai mic preț!

  •  Urgente Auto

  •  Ai nevoie de tractare în Cluj? Contactează-ne. Noi suntem deja pe drum!

Serviciul Non-Stop de

Transport Auto

Cluj-Napoca

Blog Auto
România deschide drumul către emisii zero

România deschide drumul către emisii zero

În timp ce unele țări au crescut taxele pe combustibili fosili, guvernul român a adoptat o abordare pozitivă, oferind viitorilor proprietari de EV-uri un pachet atractiv de beneficii.

David Castillo
10/26/2024
October 26, 2024

Țările europene depun eforturi consistente pentru a combate efectul de seră. În anii ’70, Comunitatea Economică Europeană a început să implementeze politici de mediu care au obligat producătorii auto să inoveze pentru a se conforma. În 1993, a fost înființată Uniunea Europeană, iar de atunci, aceasta se ocupă de reglementarea emisiilor de CO2 și a altor poluanți pe continent.

Cerințe din ce în ce mai stricte pentru omologarea vehiculelor în Europa, împreună cu eforturile altor entități, precum guvernul din California, au condus la mai multe inovații, cum ar fi convertorul catalitic în 3 căi, injecția directă, managementul motorului OBD2, valvele PCV și EGR, DPF-urile (filtrele de particule pentru diesel) etc. Cu toate aceste eforturi, autoritățile europene și mai mulți producători auto au convenit să reducă emisiile la zero până în 2050. Acest obiectiv ambițios necesită eliminarea motoarelor cu combustie internă, acestea fiind planificate să fie retrase în 2035 sau chiar mai devreme.

Acum zece ani, majoritatea producătorilor auto importanți erau pe deplin dedicați dezvoltării vehiculelor electrice. Pe măsură ce bateriile EV au devenit mai ușoare și mai puternice, a existat un entuziasm printre consumatori, dispuși să investească sume considerabile în EV-uri de ultimă generație. Dispariția iminentă a motoarelor cu combustie internă a șocat și dezamăgit cei mai înfocați entuziaști ai automobilelor, iar, deși companii precum Porsche, McLaren și Ferrari au lansat hibride extrem de puternice și super-mașini complet electrice, aceste eforturi nu au convins adepții hardcore ai motoarelor clasice. În plus, este clar că nici industria auto nu este gata să lase motorul cu combustie internă să dispară fără luptă, ceea ce pune sub semnul întrebării termenele din 2035 și 2050.

Pe măsură ce noi studii au apărut, punând la îndoială eficiența electrificării complete ca soluție finală pentru schimbările climatice, unele companii întârzie sau renunță la promisiunea de a înceta producția motoarelor cu combustie internă. Datorită noilor tehnologii și inovații, multe branduri lansează motoare revoluționare cu emisii surprinzător de scăzute.

În timp ce sfârșitul motoarelor cu combustie internă pură și creșterea vehiculelor complet electrice este pus sub semnul întrebării, tendința pare a fi o soluție de mijloc; viitorul pare să fie hibrid.

Deși viitorul automobilului pare incert, majoritatea guvernelor europene continuă să încurajeze achiziția de vehicule electrice, păstrând obiectivul pentru 2035. În timp ce unele țări au crescut taxele pe combustibili fosili, guvernul român a adoptat o abordare pozitivă, oferind viitorilor proprietari de EV-uri un pachet atractiv de beneficii. Prețul vehiculelor hibride și electrice în România este printre cele mai scăzute de pe continent, creșterea vânzărilor fiind exponențială, deoarece unele modele costă mai puțin decât vehiculele similare pe benzină sau motorină.

Photo by Ernest Ojeh on Unsplash
Poză de Ernest Ojeh pe Unsplash

Pe măsură ce vânzările EV cresc, singura problemă este nevoia de mai multe puncte de încărcare în întreaga țară. Deși rețeaua se extinde cu o rată de 50% anual, există doar aproximativ 1.500 de stații de încărcare pentru peste 40.000 de vehicule, făcând din România țara europeană cu cel mai mic număr de încărcătoare per EV. Chiar și cu acest obstacol, care este pe cale de a fi rezolvat, România este, în prezent, una dintre cele mai bune țări din lume pentru achiziționarea unui EV.

David Castillo
Jurnalist
David Castillo este un expert în industria auto, jurnalist și scriitor, cu peste 20 de ani de experiență. Cariera sa a început de la o vârstă fragedă, specializându-se în electronică auto, sisteme independente de management al combustibilului și tuning de motoare.

Publicație susținută de
Serviciul de Tractare Auto Cluj

decorative tow truck illustration